PhoneEmailSkype

Telefon: [+420] 737 170 350
Email: info@open-up.cz   

Zpět

Cvičení na trampolíně a jeho přínos dětskému tělu

Děti a trampolína

Metabolizmus dětí je přizpůsobený na absolvování krátkých intenzivních cvičení, po kterých následuje mírnější fyzická aktivita nebo odpočinek. Vhodným příkladem intenzívního cvičení je skákaní na trampolíně, které můžou u dětí doplnit mírným cvičením v podobě lezení, přetahování, běhání, houpání na různých typech prolézaček. Je více pravděpodobné, že z aktivních dětí vyrostou aktivní dospělí. Cvičením na trampolíně děti dosáhnou okamžitého a hlavně dlouhodobého přínosu pro jejich zdraví, psychickou pohodu, lepší kontrolu hmotnosti a menší pravděpodobnost vzniku nadváhy, nižší tlak, zlepšení srdečně cévní činnosti a činnost dýchacího aparátu. Problémem dnešních dní se stává klesající fyzická aktivita dospívajících teenagerů, kterou nahrazuje čas strávený ve společnosti televize, videa a nebo počítače. Alarmující je, že množství fyzické aktivity klesá i v klasické školní výchově, hlavně na středních školách. Odborníci proto doporučují, aby děti strávili mírnou fyzickou aktivitou nejméně 30 minut třikrát do týdne a intenzívní fyzickou aktivitou nejméně 20 minut dvakrát do týdne, a nebo více. Pro splnění tohoto limitu jsou trampolíny to pravé.

Trampolíny jsou výjimečně užitečné ale i pro rozvoj motoriky kojenců a batolat. Díky bezpečnosti dnešních trampolín je možné nechat naše nejmenší po odrazové ploše lozit. Především po čtyřech.

Pokud před dítě dáte například velký míč, má o zdravou zábavu postaráno. Dítě lezením po odrazové ploše musí udržovat rovnováhu a tím posiluje kosterní svalstvo a rozvíjí celou motoriku. Pokud se snaží pohybovat s míčem, zvedá vysoko hlavu a opět tak posiluje. Pohyb malých děti na trampolíně je doporučován mnoha dětskými lékaři.