PhoneEmailSkype

Telefon: [+420] 737 170 350
Email: info@open-up.cz   

Zpět

Děti a trampolína

Děti a trampolína

Metabolizmus dětí je přizpůsobený na absolvování krátkých intenzivních cvičení, po kterých následuje mírnější fyzická aktivita nebo odpočinek. Vhodným příkladem intenzívního cvičení je skákaní na trampolíně, které můžou u dětí doplnit mírným cvičením v podobě lezení, přetahování, běhání, houpání na různých typech prolézaček. 
Je více pravděpodobné, že z aktivních dětí vyrostou aktivní dospělí. Cvičením na trampolíně děti dosáhnou okamžitého a hlavně dlouhodobého přínosu pro jejich zdraví, psychickou pohodu, lepší kontrolu hmotnosti a menší pravděpodobnost vzniku nadváhy, nižší tlak, zlepšení srdečně cévní činnosti a činnost dýchacího aparátu. 
Problémem dnešních dní se stává klesající fyzická aktivita dnešních dospívajících teenagerů, kterou nahrazuje čas strávený ve společnosti televize, videa a nebo počítače. Alarmující je, že množství fyzické aktivity klesá i v klasické školní výchově, hlavně na středních školách. 
Odborníci proto doporučují, aby děti strávili mírnou fyzickou aktivitou nejméně 30 minut třikrát do týdne a intenzívní fyzickou aktivitou nejméně 20 minut dvakrát do týdne, a nebo více. Pro splnění tohoto limitu jsou trampolíny to pravé.

 Ženy a trampolína

Skání na trampolínách pomáhá:

· uvolnit se
· Zvyšít imunitu
· Zlepšit cirkulaci
· Posilit srdce a plíce
· Dodat energii
· snižít hladinu cholesterolu a optimalizovat tělesnou váhu 
· proti celulitidě 
· Revitalizovat náš organismus. 
· Navodit veselou náladu.

Pokud budete cvičit pravidelně, dostaví se u vás proces očišťování, je nuné proto zvýšit svůj denní příjem tekutin (zejména čisté vody bez bublin).

Pohyb, je spojen s velkým výdejem energie, zlepšením kontroly nadváhy, zvýšením srdečně-cévní činnosti. Na trampolíně za stejný časový úsek spálíte vice kalorií, než při klasickém běhu a to bez zbytečné záťeže kloubů.

 Na trampolíně můžete běhat, skákat snožmo, ze strany na stranu, zdvihat kolena střídavě do výšky, twistovat,...

Začínat a končit cvičení je doporučováno v rytmu chůze, tak aby jste se na začátku rozehřáli a na konci zklidnili.

Sportovci a trampolína

Trampolína významným způsobem rozvíjí středisko rovnováhy, posiluje prostorovou orientaci, proto je často využívána jako tréningová pomůcka:

Hokejisté - zlepšuje rovnováhu, zvláště v kritických situacích při hře a osobních soubojích. Díky lepší rovnováze omezuje ztrátu stability a předchází či eliminuje pády.

Snowboardisté a lyžaři - krom posilování rovnováhy u začínajících snowboardistů zlepšuje hlavně prostorovou orientaci a koordinaci těla při freestyle skocích. Trampolína je u freestyle snowboardingu a freeskiingu nedílnou součástí tréningu a je používána při mnoha tréningových campech. 
Výborným pomocníkem je hlavně při tréningu na vertikální a horizontální rotace.
Pro akrobatické lyžaře je trampolína denním tréningem. Trampolína je součástí Akrobatparku ve Štítech, kde své nástupce trénuje Aleš Valenta.

Skateboardisté - posiluje rovnováhu která je u skateboardu základ.

Krom těchto konkrétních sportů je trampolína vhodná pro všechny sportovce, kteří potřebují kondiční tréning, zvýšený výdej energie bez jakýchkoliv ryzik. 
Na trampolíně za stejný časový úsek spálíte vice kalorií, než při klasickém běhu a to bez zbytečné záťeže kloubů.